căutare personalizată

duminică, 29 noiembrie 2009

Test-drive Renault Fluence 1.5 DCi 85 CP

În aceeaşi zi în care am efectuat drive-test-ul cu Opel Insignia, am profitat de lansarea noului Renault Fluence pentru a efectua un test şi cu acest model. Modelul testat a fost un 1.5 DCi de 85 CP, echiparea Dynamique.
Printre dotările acestui nivel de echipare pot enumera clima manuală, oglinzi şi geamuri electrice, tempomat, pornire de la buton, cheie-card de acces, ABS, blocare automată a uşilor şi a trapei de alimentare la depăşirea vitezei de 5 km/h etc.
Pornirea maşinii se face de la un buton dedicat Start-Stop după inserarea cardului în locaşul său special şi apăsarea frânei de serviciu simultan cu acţionarea butonului de pornire.
Ambreiajul este moale, dar după câteva schimbări de viteză te obişnuiesti cu moliciunea pedalei şi punctul în care începe să prindă. La acest lucru contribuie şi motorizarea diesel datorită faptului că motorul moare mai greu decât unul pe benzină în cazul folosirii necorespunzătoare a ambreiajului.
Acceleraţia, ca şi la Logan DCi este electronică, astfel că reacţia motorului la apăsarea pedalei este mai promptă şi mai lină decât în cazul unei pedale de acceleraţie pe cablu.
Motorul DCi de 85 CP nu este o noutate în domeniu, acest motor fiind folosit şi pe gama Logan/MCV/Pick-Up/Van a constructorului Dacia. Cuplat la o cutie de viteze cu 5 trepte, se asigură un compromis între performanţele dinamice şi economia de combustibil/autonomie.
Antifonarea este neaşteptat de bună chiar şi la turaţii ce depăşesc 3500-3800 RPM, nivel la care motorul devine destul de zgomotos, zgomot ce nu este transmis în habitaclu. Răspunsul motorului la accelerări viguroase este bun, de la 1700 RPM şi până la 3500 RPM motorul trage liniar şi „te bagă în scaun”. După depăşirea pragului de 3500 RPM, se simte nevoia schimbării treptei de viteză.
Direcţia nu oferă un feedback prea precis din cauza supraasistării, lucru negativ în cazul abordării virajelor într-un regim sportiv.
Un alt minus este poziţionarea butonului pentru activarea tempomat-ului, buton ce se află pe consola centrală, lângă frâna de mână, loc destul de inaccesibil în cazul în care se doreşte activarea tempomat-ului în mers.
Confortul în scaune este bun, deşi întotdeauna există loc de mai bine. Eu, cu cei 1.85 m am avut o poziţie destul de comodă, cu menţiunea că pasagerul din spatele meu ar fi cam strâmtorat la picioare din cauza scaunului dat în spate la maxim.
Cu un consum specificat de producător de 5.3l/100 urban; 4.1l/100 extraurban; 4.5l/100 mixt, această motorizare este potrivită celor care fac mai mult de 25.000 km/an.
La un preţ ce porneşte de la 13.800 euro pentru echiparea Authentique 85 CP, Renault Fluence este o alegere ce merită luată în considerare petru cei care doresc o maşină nouă şi au un buget de maxim 15-16.000 euro.
Personal, recomand echiparea Dynamique deoarece, după părerea mea, oferă cel mai bun raport dotări/preţ.
Din păcate, la acest test-drive nu am mai făcut poze, aşa că ataşez câteva poze sugestive graţie Google Images.









Sursă poze:
www.0-100.ro
www.ghidulbacaului.ro
www.mpinteractiv.ro

Un comentariu:

Daniel Teudan spunea...

@Tractari Auto: Va multumesc pentru interesul acordat, insa eu scriu articole doar despre lucruri ce le-am incercat personal.