căutare personalizată

vineri, 27 noiembrie 2009

Test-drive Opel Insignia

După o lungă absenţă, iată că revin cu noi articole pe blog.
Săptămânile trecute am efectuat un drive-test cu Opel Insignia 1.8 benzină, 140 CP, transmisie manuală cu 6 trepte, Climatronic, tempomat, oglinzi şi geamuri electrice, senzori parcare faţă-spate, etc. Nu am reţinut toată lista de dotări ci am enumerat ce am considerat eu mai important.
La urcarea în maşină şoferul este înconjurat de o mulţime de butoane cu ajutorul cărora controlează sistemul de climatizare, sistemul audio etc. Datorită posibilităţii reglării scaunului pe înălţime şi lombar îţi găseşti repede un loc comod. Eu, la cei 1,85 m ai mei pot să spun că am stat comod.
Pornirea motorului se face imperceptibil datorită antifonării foarte bune. Prima dată când am pornit motorul am avut impresia că nu a pornit la prima cheie, singurul indiciu privind faptul că motorul era pornit era turometrul stabilizat pe la 750-850 RPM.
Cutia de viteze este uşor de manevrat, vitezele se selectează uşor, fără să existe „agăţări” ale levierului cutiei de viteze. Rapoartele transmisiei sunt axate pe un mers dinamic (treptele 1,2,3,4), în timp ce treptele 5 şi 6 favorizează un consum mic datorită gradului de demultiplicare mic
Deoarece test-drive-ul la care am participat se axa pe obţinerea unui consum cât mai mic, nu mă pot pronunţa în ceea ce priveşte performanţele dinamice, însă la capitolul consum, la un mers economic (80-90 km/h cu treapta a 5-a şi tempomat-ul activat) am reuşit un consum de 6,3 % cu 3 persoane în maşină. Este probabil ca acest consum să scadă odată ce maşina depăşeşte 10.000 km deoarece maşina de teste avea aproximativ 8000 km la bord.
La un preţ ce porneşte de la 19.000 euro DDP, Opel Insignia are un preţ cam ridicat, însă datorită raportului preţ/calitate/dotări este o alegere ce merită luată în considerare.

Din păcate pozele nu au ieşit prea clare, se vede lipsa unui aparat cu blitz.