căutare personalizată

miercuri, 21 aprilie 2010

Test-Drive Dacia Duster 4x4 1.5 dCi 110 CP

Cu ocazia lansării modelului Dacia Duster, în perioada 15-18 aprilie, mai exact sâmbătă împreună cu colegii din Logan Club Arad am efectuat un drive-test cu acest model. Versiunea testată a fost cea 4x4 motorizată de propulsorul 1.5 dCi de 110 CP cuplat la o cutie de viteze cu 6 trepte. Prima impresie la vederea modelului este cea de masivitate. La interior, mi-au plăcut scaunele însă faptul că aveau piele pe ele nu a adus niciun plus sau minus la confort. Comenzile geamurilor electrice faţă/spate sunt dispuse în acelaşi loc ca şi la Logan/Sandero/MCV cu menţiunea că butoanele pentru geamurile spate sunt mai bine protejate împotriva călcării lor accidentale. Nu mi-a plăcut în mod deosebit acea imitaţie de lemn maro, puteau pune altceva în locul lui. Vizibilitatea în faţă este bună, însă vizibilitatea spate are de suferit din cauza montanţilor groşi. Ar fi fost binevenită echiparea maşinii cu senzori de parcare spate din fabrică. Dimensiunile exterioare ale maşinii necesită un pic de acomodare mai ales la parcările laterale cu spatele plus că în poziţia în care conduceam nu vedeam unde se termină botul maşinii.
Propulsorul diesel de 110 CP este vioi şi asigură acceleraţii viguroase, totuşi la acceleraţii bruşte cu pedala la podea are un moment de ezitare înainte de a începe să tragă. Cutia de viteze este precisă însă pentru cei neobişnuiţi cu o cutie în 6 trepte se poate întâmpla ca în loc de cuplarea treptei a 6-a să cuplaţi a 4-a. Cuplarea treptei marche-arriere se face uşor, însă fineţea cu care se face dă senzaţia de cuplare incorectă.
Pedala de ambreiaj e potrivită ca şi tărie însă cea de frână mi s-a părut moale faţă de alte autoturisme.
Suspensia e moale, astfel că absoarbe atât denivelările scurte cât şi cele lungi cu un zgomot minim resimţit în habitaclu. Totuşi, am sesizat un zgomot venind din portbagaj la abordarea unui drum cariat cu viteză, zgomot pe care nu l-am putut localiza exact, dar care nu e prea deranjant.
Portbagajul nu m-a interesat în mod deosebit, dar la o privire fugară mi s-a părut destul de încăpător pentru majoritatea utilizatorilor.