căutare personalizată

vineri, 22 ianuarie 2010

Test-drive Noul Opel Astra 1.7 CDTI 110 CP

În perioada 22 – 24 ianuarie 2010 se desfăşoară operaţiunea Porţi Deschise în care se oferă posibilitatea testării noului Opel Astra.
Astăzi, chiar în prima zi, pentru a evita aglomeraţia din weekend, am fost şi eu să testez noul Opel Astra.
Maşina de test era dotată cu propulsorul 1.7 CDTI de 110 CP împreună cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Interiorul este foarte asemănător cu cel din Opel Insignia, mai ales bordul şi consola centrală, însă nu se ridică la nivelul de finisare existent la Insignia. Totuşi, ambianţa interioară e plăcută, antifonarea e excelentă, bordul e plăcut la atingere iar finisările sunt de calitate şi nu dau senzaţia de ieftin şi necizelat. Scaunele sunt confortabile, cu susţinere laterală bună şi oferă o multitudine de reglaje astfel încât şi eu cu cei 1,85 m mi-am găsit imediat o poziţie confortabilă. Vizibilitatea în faţă este mai bună decât mă aşteptam, oglinzile laterale asigură un câmp vizual bun, astfel încât ai o vizibilitate bună pentru asigurarea la efectuarea manevrelor de depăşire, schimbare de bandă etc. Singurul inconvenient este grosimea montantului spate care stânjeneşte destul de pronunţat efectuarea manevrelor de parcare laterală, senzorii de parcare fiind bineveniţi în acest caz.
Printre dotările automobilului de test pot enumera: Climatronic cu reglare pe 2 zone, oglinzi electrice şi încălzite, geamuri electrice, comenzi hands-free pe volan, tempomat, frână de parcare electronică, reglare electrică a scaunului şoferului, cotieră, senzori de lumină, servodirecţie, volan şi schimbător îmbrăcat în piele, computer de bord.
Volanul multifuncţional îmbrăcat în piele este plăcut la atingere iar butoanele aflate pe el nu incomodează deloc şoferul, iar posibilitatea de a apăsa un buton din greşeală este redusă.
Schimbătorul de viteze este precis însă indexarea vitezelor se face mai greu, furca schimbătorului trebuind împinsă mai ferm. Probabil acest lucru se datorează atât faptului că maşina este nouă, în perioada de rodaj, cât şi faptului că eu nu sunt obişnuit cu un schimbător scurt (mă refer la lungimea furcii).
Propulsorul de 110 CP este elastic şi are un răspuns prompt pe toată plaja de turaţii, însă după 3500 RPM începe să se plafoneze şi se simte nevoia schimbării într-o treaptă superioară.
Testul s-a desfăşurat pe o porţiune de aproximativ 15 km, în afara oraşului dar ceaţa deasă şi traficul intens nu mi-au permis să experimentez stabilitatea maşinii la viteze mai mari de 120 km/h.
Pentru călătorii lungi, tempomat-ul este un „must have” deoarece cu ajutorul lui se reduce consumul de combustibil şi creşte confortul şoferului care nu mai este nevoit să ţină piciorul pe acceleraţie. În testul efectuat am folosit şi tempomat-ul iar consumul instant înregistrat la viteza de 85 km/h în treapta a 4-a cu tempomatul activ s-a cifrat între 3,6 – 4,4 %, în funcţie de înclinaţia drumului, cu 3 persoane în maşină. Din cauza traficului intens nu am putut testa consumul instant cu tempomatul activ la 130 km/h în treapta a 6-a (regim de autostradă).
Cu preţuri pornind de la 14.250 euro TVA inclus pentru motorizarea de 1.4 litri şi 110 CP benzină, echiparea Essentia şi până la 22.100 euro pentru motorizarea de 2 litri şi 160 CP diesel, echiparea Sport, noul Opel Astra reprezintă o alegere ce merită luată în considerare pentru clienţii care nu îşi permit o Insignia şi sunt dispuşi să facă un MIC rabat de la calitatea şi confortul din Insignia.