căutare personalizată

marți, 13 aprilie 2010

Test-drive Honda Civic Sedan 1.8l 140 CP

Cu ocazia concursului „Green Challenge” desfăşurat de Honda România, am avut ocazia să fac un test-drive cu Honda Civic Sedan animat de un propulsor pe benzină de 1.8 litri, propulsor ce dezvoltă 140 CP şi 174 Nm, pus la dispoziţie de către dealerul Honda din Arad, Infogo.
Test-drive-ul s-a desfăşurat pe traseul Arad – Horia – Şiria şi retur şi a avut ca scop obţinerea unui consum cât mai mic. Astfel consumul obţinut de mine a fost de 3,9%, un consum mai mult decât bun pentru un motor de 1.8 litri. Desigur, acest consum a fost obţinut la un mers lent, subturat (55 km/h în treapta a 6-a). Maşina de test avea aproximativ 19.000 de km la bord.
Consumul declarat de constructor pentru acest model este de 8,9% urban; 5,6% extraurban respectiv 6,8% mixt.
Prima impresie avută la urcarea în maşină este cea de high-tech. Bordul este orientat spre şofer şi îl înconjoară astfel încât toate comenzile sunt la îndemână. Vitezometrul este digital în genul celor de la Citroen iar turometrul analogic este afişat pe un ecran LCD ce porneşte la punerea contactului.
Maşina are un comportament uşor subvirator însă această tendinţă se poate sesiza şi corecta încă din fazele incipiente. Direcţia este precisă, însă la viteze mici pare supraasistată. Totuşi, acest lucru nu este neapărat un minus, însă pentru unii utilizatori poate fi deranant.
Pedala de acceleraţie este moale astfel că la drum lung nu oboseşte piciorul şoferului, permiţând totodată dozarea fină a tăriei accelerării. Cutia de viteze este precisă, cu excepţia trecerii din viteza a 5-a în a 6-a când se poate selecta cu uşurinţă treapta a 4-a în loc de a 6-a. Primele 3 rapoarte ale cutiei sunt scurte, favorizând acceleraţiile viguroase în timp ce ultimele 3 sunt mai lungi, favorizând un consum redus.
Dintre dotările autoturismului de test pot enumera climatizarea automată, oglinzile electrice şi degivrate, geamuri electrice faţă – spate cu impuls la geamul şoferului, ABS, EBD, volan reglabil pe înălţime, CD-MP3 player cu magazie de 6 CD-uri etc.
Antifonarea habitaclului este bună însă motorul se face auzit la depăşirea pragului de 4500 – 5000 RPM cu un zgomot plăcut, specific motoarelor Honda.
Suspensiile filtrează bine denivelările lungi, însă lasă de dorit la filtrarea denivelărilor scurte care se resimt destul de pronunţat la nivelul confortului şi zgomotului din habitaclu.
Scaunele sunt comode şi au un suport lateral şi lombar suficient pentru majoritatea utilizatorilor. Nu trebuie să uităm că vorbim despre un sedan aşa că scaunele sport ies din ecuaţie.
Preţul pentru varianta de bază Civic Sedan pleacă de la 17.000 Euro cu TVA inclus.

Niciun comentariu: