căutare personalizată

miercuri, 2 iunie 2010

Test-Drive Noul Chevrolet Spark 1.0 LS+

O dată cu venirea timpului frumos, la invitaţia celor de la Chevrolet, am testat noul Chevrolet Spark motorizat de propulsorul de 1.0 litru, Euro 5, nivel de echipare LS+.
La exterior este de remarcat designul non-conformist al maşinii care nu mai seamănă deloc cu fraţii Chevrolet Spark modelul vechi respectiv Daewoo Matiz scoţând astfel noul Spark din anonimat şi dându-i o personalitate complet nouă faţă de fraţii săi.
În interior, plasticele sunt de o calitate bună, însă cam tari pentru gustul meu. Calitatea îmbinărilor este şi ea bună însă întotdeauna există loc de mai bine. Scaunele oferă o susţinere satisfăcătoare însă puteau fi mai bine profilate. Multitudinea de reglare disponibile dau posibilitatea găsirii unei poziţii confortabile de condus inclusiv persoanelor mai înalte de 1,75 m.
Ceasurile de bord dau o notă high-tech maşinii, mai ales turometrul digital asemănător cu cele de pe motociclete.
Pe drum, maşina se comportă bine, însă la limită este subviratoare ca majoritatea autovehiculelor cu tracţiune faţă. Motorul de 1 litru cu 4 cilindri care dezvoltă 68 CP şi un cuplu maxim de 98 Nm la 4800 RPM se descurcă onorabil, urcă uşor în ture, însă nu e cazul să avem pretenţii de sportivitate de la acest propulsor. Direcţia este moale dar în ciuda acestui fapt oferă un feedback onorabil. Cutia de viteze în 5 trepte este uşor de mânuit, treptele se selectează uşor şi a dispărut acea “agăţare” caracteristică Matizului la cuplarea treptei R. Frânele sunt bune, însă nu am reuşit să testez comportarea sistemului ABS. Un alt plus este antifonarea care este categoric mai bună decât la vechiul model precum si comportarea suspensiei care absoarbe bine denivelările scurte şi nu lucrează gălăgios. Dintre dotările maşinii putem remarca oglinzile electrice şi încălzite, Climatronic (disponibil doar la echiparea de top, LT), ABS, 6 airbag-uri şi computer de bord (disponibil de la echiparea LS+).
Vizibilitatea din interior este bună, la acest lucru contribuind şi oglinzile retrovizoare mari, astfel că cei obişnuiţi cu maşini mici nu vor avea probleme în a se adapta gabaritului noului Spark.
Cu un preţ ce porneşte de la 7690 euro TVA inclus, Chevrolet Spark este o alegere cam scumpă pentru cineva care doreşte o maşină mică, pentru oraş, mai ales că modelul de top are un preţ de 10.380 euro TVA inclus preţ la care putem găsi şi alte alternative din clasa mini, mică sau medie compactă.
Preţul modelului testat de mine, Spark 1.0 LS+, este de 9510 euro TVA inclus.













Mulţumiri Chevrolet România pentru imagini.

Niciun comentariu: